loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 251 جمعه 05 اسفند 1390 نظرات (0)

 با آغاز بحران مالي از سال 2008 به اين سو،‌ تبليغ و معرفي جاذبه‌هاي ارزان قيمت به يکي از اهداف مهم کشورها براي جذب گردشگر به سمت خود تبديل شده‌ است. .

به گزارش پارس توریسم، سيد محمد برازنده در میراث آریا نوشت: بسياري از اماکن تفريحي با افزودن امکاناتي ارزان سعي در تغيير چهره خود از مناطق گران به جاذبه‌هاي ارزان دارند تا در اين شرايط، از شمار گردشگران آن‌ها کاسته نشود؛

گروهي ديگر نيز، با تجهيز،‌ امکانات فرسوده خود و تبليغات گسترده، فرصتي را به دست آوردند، تا فضايي را نيز براي کسب درآمد از بخش گردشگري فراهم کرده و از جذب گردشگراني که پول زيادي براي خرج‌ کردن ندارند، بي بهره نمانند.

آنچه در ادامه خواهيم خواند معرفي چند منطقه گردشگري ارزان قيمت جهان است، که هر يک ويژگي‌هاي مخصوص به خود را براي جذب اين گروه از گردشگران در اختيار دارند.

ايسلند:

ماه‌هاي تابستان،‌ بهترين و مناسب‌ترين زمان براي مسافرت به ايسلند را فراهم مي‌آورد زيرا در اين فصل، ايسلند آب و هوايي به غايت متعادل داشته و بسيار مفرح به نظر مي‌رسد. تابستان در ايسلند فصل گردشگري است،‌ پس آن‌هايي که به دنبال آسايش، سکوت و آرامش هستند، در اين محيط جايي نخواهند داشت.

اين کشور شمالي، جاذبه‌هاي زيادي را براي ميهمانان خود فراهم کرده است، ارتفاعات يخي و کوه‌هاي پوشيده از برف و کوهنوردي زمستاني با وجود گرم بودن هوا از جمله آن‌ها است.از سويي ديگر وجود چشمه‌هاي آب گرم در شهرها و مناطق مختلف اين کشور، اين فصت را براي گردشگران به وجود مي‌آورد تا جايي را براي کاهش فشارهاي عصبي خود بيابند. ايسلند از جمله مناطقي است که در فصل تابستان تاريکي و شب بلندي ندارد.

اروپا:

آيا مي‌توان کسي را يافت که دوستدار سفر از کشور به کشوري ديگر نبوده و لذتي از مصاحبت با ساکنان ديگر سرزمين‌ها نبرد و علاقه‌اي به کسب تجارب جديد نداشته باشد؟ کشور گردي در سراسر اروپا،‌ بهترين شيوه براي افرادي است که به تمام آنجه مورد پرسش قرار گرفت، علاقمند باشد. معمولان شهرهايي پرجمعيت و دانشجويي همچون فلورانس و امثال آن مورد نظر خيلي از گردشگران است و براي برخي ديگر نيز شهرهايي آرام همچون پراگ و بوداپست. اما امکان مسافرت با هواپيماهاي کم هزينه اين فرصت را براي همه به وجود مي‌آورد تا به راحتي تماشاي تمامي اين جاذبه‌ها را بدون دستبرد به بانک، تجربه کنند.

استراليا:

استراليا مقصد دلخواه گردشگراني است که نمي‌خواهند مدت منطقه مورد نظرشان در فاصله اندکي با خانه‌هايشان قرار داشته باشد. تغيير فصول از جمله ويژگي‌هايي است که در هنگام سفر به اين کشور مورد توجه است،‌ تابستان‌هاي اروپا معمولا زمستان استراليا است و به همراه داشتن لباس‌هاي گرم از مهمترين توجهات به شمار مي‌رود. سواحل، صحراها و جنگل‌ها در مناطق گرم و شمالي استراليا همراه با طبيعن حيات وحش آن که شامل کانگوروها،کوالاها و والابي‌هايي است که در پارک‌ها و ديگر مناطق جنگلي حضور دارند چهره‌اي زيبا به آن داده است.

مونترال:

آن‌هايي که به سرما علاقه وافري دارند، شهر مونترال را بهشت خود مي‌دانند. شهري که زمستان‌هاي آن، طولاني‌ترين فصل را به خود اختصاص داده است. اين شهر که دومين شهر بزرگ کانادا نيز محسوب مي‌شود مملو از تاريخ و فرهنگ بوده و جاذبه‌اي به يادماندي براي گردشگران جوان خواهد بود. ارتفاعات پوشيده از برف در شهر مونترال، محيطي ويژه براي اسکي سواران بوده و افرادي که قادر به اسکي کردن نيستند مي‌توان بخت خود را براي يخنوردي در اين شهر بيازمايند. اما دانستن زبان فرانسه، ابزاري راه گشا براي سفر به اين شهر است، زيرا مونترال دومين شهر بزرگ فرانسه زبان جهان به شمار مي‌رود.

تايلند:

گردشگري زمستانه در تايلند، از جمله تجربه‌هايي است که کمتر براي گردشگران به وجود مي‌آيد. مواجهه با آيين مذهبي و فرهنگي مختلف در اين کشور که مشابهي در ديگر مناطق جهان ندارد، از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فرد تايلند محسوب مي‌شود. از سويي ديگر افراد علاقمند به هيجان و مسافرت‌هاي ماجرجويانه مي‌توانند با مسافرت به تايلند، به طور کامل هيجان خود را با فيل سواري، کاياک سواري، خانه‌سازي با چوب بامبو و فعاليت‌هايي ديگر تخليه کنند. از ديگر ويژگي‌هاي اين کشور وجود خورشيد و گرما در وسط فصل سرد زمستان است.

آمستردام:

شهر آمستردام که مرکز کشور هلند به شمار مي‌رود، از شهرهاي ارزان براي گردشگران است که مي‌توان سفري دلخواه با هزينه‌اي انداک را در آن تجربه کرد.وجود ده‌ها منطقه تفريحي ارزان قيمت و حتي رايگان در شهر آمستردام باعث شده تا دانشجويان در ايام تعطيل، آنرا مورد توجه قرار دهند، با اين وجود، وجود شيوع گردشگري اعتياد در هلند، نقطه‌اي سياه در پرونده گردشگري آن به شمار مي‌رود.

سن‌خوان، پورتوريکو:

شهر سن خوان در پورتوريکو، در مقايسه با ديگر جاذبه‌هاي بهاره جهان، از تعداد گردشگر اندکي برخوردار است.اما آب و هوا منحصر به فرد در کنار غذاهاي محلي اين شهر، آن‌را به يکي از مناطق منحصر به فرد در ميان جاذبه‌هاي ارزان قيمت جهان تبديل کرده است. اماکن رفاهي ارزان قيمت، تفرجگاه‌هاي ارزان و امکان پرواز ارزان ، اين شهر را نيز به عنوان يکي ديگر از جاذبه‌هاي دانشجويي جهان معرفي کرده است. زبان مردم اين شهر، اسپانيايي است و بايد براي لذت بردن بيشتر از آن به اين زبان تسلط يافت.

منبع: پارس توریسم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 933
  • بازدید سال : 28,364
  • بازدید کلی : 195,550