loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 376 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (1)

در زیر برخی تمرین‌های افزایش دهنده آمادگی جسمانی عمومی به صورت تصویری آورده شده است.

انجام حرکات ورزشی زیر به طور منظم و روزانه باعث افزایش قابل توجه آمادگی جسمانی٬ در کنار تمرین‌های متناسب با رشته ورزشی مورد علاقه٬ خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

مدیریت بازدید : 372 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

 

 تمرین کششی در محل کار

 

اگر زمان زیادی را در محل کار، پای کامپیوتر می‌گذرانید، حتی اگر وضعیت قرار گرفتن تان درست هم باشد، ممکن است دچار کشیدگی عضلانی و حتی دردهای عضلانی شوید.

 

برای پیشگیری از این مشکل، فاصله های کوچکی بین کارتان بیندازید و از این زمان برای انجام چند تمرین کششی بهره ببرید. شما می‌توانید تمرینات کششی زیر را انجام دهید.

مدیریت بازدید : 527 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

 

نحوه تمرین كردن :شل سازی عضلات را همانند هر مهارت ورزشی دیگر با تمرین مناسب و كافی می توان یاد گرفت.

 

روزی یكبار در رختخواب (درست هنگامی كه ار خواب بر می خیزید) معمولاً بهترین مواقع برای انجام دادن این نوع تمرین است .

مدیریت بازدید : 283 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

علت درد عضلات در ورزش

 

بعضی اوقات شما بعد از ورزش، احساس درد عضلانی می کنید. اگر شما چند روز پشت سر هم مسافتی را با سرعت یکنواخت و آهسته ای بدوید، هرگز سریع تر نخواهید دوید یا قوی تر نخواهید شد.

 

مدیریت بازدید : 351 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)


 

ورزش در پیری

 

انجام فعالیت جسمی منظم بعد از 50 سالگی برای مردان به اندازه ترک سیگار مفید است.به گزارش خبرگزاری فرانسه بررسی پژوهشگران سوئدی که نتایج آن در وب‌سایت نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده است، نشان می‌دهد که مردانی که پس از 50 سالگی ورزش را شروع کرده‌اند، پس از 10 سال به همان اندازه مردانی که همیشه ورزش می‌کرده‌اند، امید به زندگی (میانگین طول عمر) پیدا کرده‌اند.

مدیریت بازدید : 410 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

   آمادگی جسمانی چیزی نیست که به هنگام اجرای برنامه های کوهنوردی با فشار آوردن به بدنمون بخواهیم کسب کنیم و در عین حال برنامه رو به صورت کامل و با رضایت خاطر انجام بدیم. به خصوص ورزش کوهنوردی که جزو ورزشهای سنگین محسوب میشه

مدیریت بازدید : 336 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

شما می توانید با خستگی کنار بیایید. ناتوانی در تمرکز هم قابل تحمل است. اما گرفتگی و درد عضلانی چطور؟ وقتی این دردها به سراغتان بیاید، تمرین در باشگاه بدترین چیز ممکن برایتان خواهد بود.

گرفتگی و درد عضلانی فقط در نواحی عضلات شکم ایجاد نمی شود؛ در هر قسمت از بدن قابل پیدایش است—از رانها گرفته تا عضلات بازو، حتی عضلات ساق.

صرفنظر از نوع تمرین، همه مستعد گرفتار شدن به گرفتگی عضلانی هستند. وقتی یاد بگیرید که چطور با این دردها کنار بیایید—و به طور کلی چطور از بروز آن جلوگیری کنید—دیگر از تمرینات خود عقب نمی افتید. دردها و گرفتگی عضلانی معمولاً خود به خود برطرف می شوند. اما تا وقتی این دردها از بین بروند، انگیزه شما پایین آمده و جلسه تمرینتان بیحاصل خواهد بود.

مدیریت بازدید : 309 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

تنفس، روش دم و بازدم یکی از مهمترین موضوع ها، هنگام انجام تمرینات و حرکات ورزشی هستند. تنفس صحیح و درست می تواند انرژی زیادی را برای بدن حفط کند و همچنین بدن را سالمتر نگه دارد.

در حالی که روش غیر صحیح آن می تواند انرژی زیادی از بدن بگیرد و به سلامت بدن آسیب وارد کند. تنفس صحیح همچنین باعث می شود تا انتقال و تامین خون از قلب به رگهای بدن، بهتر و مرتبتر انجام پذیرد. این موضوع به عملکرد بهتر سیستم لنفانی انسان نیز کمک می کند.

مدیریت بازدید : 367 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

وقتی برای اولین بارورزش می کنیدو به خانه بر می‌گردید و دوش می‌گیرید تفریح و ورزش کم‌کم مزه خود را از دست داده و جایش را عضله دردی می گیرد که تکان خوردن را برایتان غیر قابل تحمل می کند.

خوب، شما به مشکلی دچار شده‌اید که هر کس هم جای شما بود گرفتارش می‌شد. مدتهای مدید عضلاتتان را کم تحرک بار آورده‌اید و اکنون انتظار دارید که با حرکتهای سنگینی که به یک باره به او تحمیل کرده‌اید بی‌صدا بنشیند؟


مدیریت بازدید : 319 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)

 ـ هرگز گرم کردن و حرکات کششی قبل از سنگنوردی را فراموش نکنید. عضلات و لیگامان های سرد نه تنها شما را مایوس خواهند کرد بلکه احتمال آسیب آنها بسیار بالا است.

ـ عادت کنید همیشه قبل از رفتن روی مسیر، مسیرخوانی ذهنی انجام دهید. این کار احتمال بروز کراکس در زمان صعود را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مدیریت بازدید : 292 سه شنبه 02 اسفند 1390 نظرات (0)

مقدمه :
بازیابی توان جسمی نکته بسیار مهمی به خصوص برای ما کوهنوردان است . نوع و مدت این ورزش نیاز به یک برنامه بازیابی توان جسمی را بیشتر برجسته می کنه. گاه بعد از یک برنامه سنگین و یا بعد از هفته های متوالی اجرای برنامه احساس می کنیم...

درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 571
  • بازدید ماه : 571
  • بازدید سال : 28,002
  • بازدید کلی : 195,188