loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 351 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (1)
منطقه شكار ممنوع بیجار و تالاب چکر، ایلام

 

نام انگلیسی:  Bijar & Chekar wetland hunting prohibited area    

نام فارسی :  منطقه شكار ممنوع بیجار و تالاب چکر

 

 

موقعیت جغرافیایی

منطقه شکار ممنوع بینا و بیجار و چکر  به مساحت50000 هکتار در منطقه مرزی  شهرستان ایلام ، گستره طبیعی با حدود80 زیستگاه با ارزش یکی از غنی ترین محیطهای طبیعی را در کشور داراست . درغرب شهرستان ایلام ودر منطقه بولی و در ناحیه چکر تالاب زیبای چکر قرار دارد. مساحت آن در حدود 3 هکتار و ارتفاع آن 600 متر است. عمق آن در حدود 5/2 متر است . این تالاب در منطقه گرمسیری قرار دارد ولی آب آن دایمی است .عمق آن بستگی به میزان بارش در طول سال دارد. منبع آب آن نزولات جوی و چند چشمه جوشان میباشد .متوسط دمای آن 24 درجه سانتی گراد است. اطراف تالاب را نیزار فرا گرفته است.

 

منبع:

سایت http://www.irandeserts.com

مدیریت بازدید : 335 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (0)
مناطق شکار ممنوع ایران

در زيستگاه هايي با ويژگي هاي بارز كه جمعيت جانوري آنها به دليل شكار بي رويه رو به كاهش است و از اين رو به حمايت نياز دارند، براي مدتي محدود و به طور معمول 3 تا 5 سال، شكار ممنوع مي شود. چنانچه جمعيت جانوري منطقه اي دراين دوره ترميم شود، مي توان آن را با توجه به ساير معيارها، به عنوان يكي از مناطق چهارگانه تحت مديريت تعيين كرد. راهكار تعيين مناطق شكار ممنوع را مي توان پشتوانه اي براي حفاظت از ذخاير طبيعي كشور و نوع آزمون براي بررسي قابليت هاي مناطق، براي پيوستن به مجموعه مناطق حفاظت شده دانست.

منطقه شکار ممنوع آغگل، ماکو

 

 


مدیریت بازدید : 688 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (0)
منطقه شكار ممنوع آغگل، ماکو

 

نام انگلیسی:  Aghgol hunting prohibited area    

نام فارسی :  منطقه شكار ممنوع آغگل، ماکو

 

 

موقعیت جغرافیایی

منطقه شكار و تيراندازي ممنوع آغگل از شمال به روستاي قوس واقع در مرز ايران و تركيه، از غرب به پاسگاه مرزي ديم قشلاق به طرف جنوب در امتداد حد مرزي ايران و تركيه تا روستاي ياريم قيد علياوسطي و سفلي، از جنوب به قريه ياريم قبه سفلي در امتداد جاده ماشين رو به طرف شرق و از شرق به قريه شور ابلاغ بالا در امتداد جاده ماشين رو به طرف شمال محدود مي شود.

این منطقه با توجه شرایط طبیعی از قدیم زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش بوده که طی چند سال اخیر به دلایلی از تعدا آنها به شدت کاسته شده بود علی هذا با توجه به پوشش گیاهی مناسب و شرایط زیستی خوب، به منظور احیای نسل وحوش و ترمیم زیستگاه تعداد 90 راس قوچ و میش وحشی از جزیره کبودان زنده گیری و در این منطقه رها سازی شده است.

 

منبع:

http://www.irandeserts.com

مدیریت بازدید : 546 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)


آبشار شوی یا تله زنگ Shevi (Taleh zang) را شاید بتوان زیباترین آبشار ایران لقب داد. این آبشار از نظر موقعیت جغرافیایی از توابع شهرستان دزفول و استان خوزستان است. هرچند مردم لرستان این آبشار را متعلق به خودشان می‌دانند و با توجه به مسیری که برای رسیدن به آبشار طی می‌شود تاحدودی هم حق دارند.

گزارش دقیقی از ابعاد آبشار منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد ارتفاع آبشار از سرچشمه تا رودخانه حدود 80 متر و عرض آبشار حدود 70 متر باشد. حجم آب خروجی آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است و در فصل بهار به حداکثر خود می‌رسد.

در دامنه کوه و خروجی آبشار غاری وجود دارد که طول آن نامشخص است. افراد محلی می‌گویند که این غار کیلومترها طول دارد. هرچند اکیداً توصیه می‌شود بدون ابزار و ادوات غارنوردی و آشنایی به اصول آن وارد غار نشوید. مبداء خروجی آب از کوه، سراشیبیِ مرطوب و خطرناکی دارد. چندین مورد سقوط منجر به فوت در این قسمت گزارش شده است. در بدنه آبشار نیز خروجی‌های متعددی وجود دارد که آب با فشار از آنها خارج می‌شود.

 

زیباترین آبشار ایران, آبشارهای  ایران, آبشار شوی

 

مدیریت بازدید : 472 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

 

سفر

 

تعطیلات که فرا می‌رسد، جنب و جوش دیگری میان مردم دیده می‌شود. بعضی‌ها مسافرت با هواپیما را ترجیح می‌دهند، عده‌ای بلیت قطار رزرو می‌کنند، بعضی‌ها با اتوبوس می‌روند و بعضی‌ها هم دوست دارند با اتومبیل خودشان به سفر بروند. در مسافرت با خودروی شخصی نکاتی وجود دارد که باید رعایت شود تا ایام تعطیل خاطره خوبی به همراه داشته باشد. آنچه در سفر با خودروی شخصی مهم است، رعایت نکات ایمنی و رسیدن به مقصد با سلامت کامل همه اعضای خانواده است.

مدیریت بازدید : 430 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

چگونه سرپناه بسازیم؟

 

در یک سفر طبیعت گردی شاید هیچ چیز به اندازه داشتن یك سرپناه و جای مناسب اهمیت نداشته باشد. سرپناه شما را در برابر خورشید، حشرات، باد، برف هوای سرد و گرم محافظت کرده و به شما حس اعتماد به نفس می دهد. آنقدر که گاهی داشتن یك جای خوب حتی از نیاز به غذا و آب واجب تر است.یكی از اشتباه های رایج در ایجاد سرپناه بزرگ درست كردن آن است؛ یك سرپناه باید به قدری بزرگ باشد كه شما را حفاظت كرده و به خصوص در آب و هوای سرد به قدر كافی كوچك بوده تا گرمای بدن را حفظ كند.

مدیریت بازدید : 328 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)


سفر

 

1- كاهش استرس و اضطراب


سفر به شما این امکان را می دهد که کمی فشارهای روحی و جسمی را از خود دور کنید. حتی اگر سفر کاری باشد و شما مجبور باشید ساعت های متمادی در کنفرانس هایی شرکت کنید، در عوض با کشور یا شهر جدیدی آشنا خواهید شد. ممکن است مسافرت اضطراب و استرس هم داشته باشد، به خصوص اگر سفر شما همراه با گردش و بازدید از جاهای دیدنی باشد یا نیاز به آشنایی با زبان های مختلف داشته باشید یا مقصدتان شهری شلوغ باشد. اما استرس سفر یک استرس مثبت است و مثل اضطراب شما از کار زیاد یا زندگی روزمره نیست. كاهش فشار و استرس روحی همیشه به سلامتی شما کمک خواهد کرد.

مدیریت بازدید : 393 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

پخت و پز در سفر

 

اگر در یک سفر طبیعت گردی مجبور به آشپزی شوید چه می کنید؟ مسلما اینجا دیگر خبری از اجاق گاز و تنور و پلوپز نیست.بنابراین مجبورید با گل و ذغال و آتش دست به کار آشپزی شوید و تیم تان را از گرسنگی نجات دهید.

 

ما چند روش پخت و پز ساده در طبیعت را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانند در حساس ترین مواقع به کارتان بیایند.

مدیریت بازدید : 385 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

سفر

 

مسافرت، حتي براي مدتي کوتاه، براي سلامتي بسيار مفيد است. حال اين سفر مسافرت هاي ديداري و صله رحم، زيارتي، به قصد تفريحات سالم و يا حتي از نوع كاري که باشد، خوب و پسنديده است. در سفر بايد آدابي را که از پيشوايان دين نقل شده، به عنوان رهنمود گرفتن از مکتب رعايت کرد. فوايد مسافرت بسيار است. کسب تجربه و پخته شدن، آشنايي ها و ارتباطات جديد، از آن جمله است.

مدیریت بازدید : 340 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)



گردشگران عاشق جن و پری!

 

مستشرقینی که برای اولین بار کویرهای وهم‌انگیز ایران را زیر پا گذاشتند، وقتی خود را در محاصره کلوت‌های سر به فلک کشیده کویر یافتند، این سازه‌ها را شهر جن و پری نامیدند. سازه هایی که گوشه به گوشه کویر روییده بودند و البته هر ماه شکل و شمایل جدیدی به خود می گرفتند!

مدیریت بازدید : 424 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)



دومین غار بزرگ آبی ایران

 

اگرچه هوا برای سفر به مناطق شمال غربی کشور هنوز کمی سرد است، اما اگر اهل سفرهای طبیعت گردی و به خصوص غارنوردی باشید، فرصت خوبی است تا سری به ارومیه و غار سهولان بزنید که دومین غار بزرگ آبی ایران لقب گرفته است.

مدیریت بازدید : 362 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

سرزمين جاذبه هاي بکر و ناشناخته! اين شايد بهترين لقبي باشد که بتوان به شهر شگفت انگيزي مثل کلاله (Kalale) داد.شهري در شرق استان گلستان که تلفيقي از جالب ترين جاذبه هاي تاريخي و طبيعي اين استان است.

 

رنگین کمانی در گلستان

 

کلاله که مدت زيادي از تبديل شدن آن به شهرستان نمي گذرد، از شمال به جمهوري ترکمنستان، از جنوب به شهرستان گاليکش، از شرق به استان خراسان شمالي و از غرب به شهرستان مراوه تپه مي رسد. بنابراين عجيب نيست اگر کلاله را رنگين کمان استان گلستان بدانيم که ردپاي فرهنگ و تمدن هر کدام از اين نواحي متفاوت در آن به چشم مي خورد.

مدیریت بازدید : 466 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)




آنچه از نیاسر نمی دانید

این روزها که مراسم گلابگیری بازار گردشگری قمصر و نیاسر را داغ کرده، شاید شما هم در تدارک یک سفر کوتاهی به این شهرها باشید. قبلا از جاذبه های قمصر برایتان گفتیم اما بد نیست این بار سری به نیاسر بزنید که نه تنها یکی از مراکز اصلی گلابگیری کاشان به شمار می رود، بلکه با طبیعت متفاوتی که دارد توانسته است به سرسبزترین مقصدی گردشگری کاشان تبدیل شود.

مدیریت بازدید : 364 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)



نازکترین سد جهان در ایران

 

کمتر کسی پیدا می شود که از جاذبه های تاریخی یزد شنیده باشد و نام طاق شاه عباسی به گوشش نخورده باشد. بنایی که شاید دیدنی ترین اثر تاریخی طبس به شمار بیاید و یکی از جاذبه های فراموش نشدنی استان یزد که چندین لقب تکرار نشدنی را همراه خود دارد.

مدیریت بازدید : 298 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

کویرگردی طرفداران زیادی پیدا کرده و تورهای زیادی به جای مناطق پر دار و درخت و خوش آب و علف راه کویر را در پیش گرفته‌اند. بیشتر این تورهای کویرگردی هم مقصدشان یا مرنجاب است و یا مصر. اما الآن وقتش رسیده که شما با یک منطقه زیبای کویری دیگر آشنا بشوید: جندق.

 

كویر مركزی ایران، استان اصفهان، حوالی خور و بیابانک؛ اگر پایتان به این منطقه باز شد سری به جندق بزنید. به عبارت سخت‌تر، جندق در حوزه استحفاظی استان اصفهان قرار دارد یعنی؛ در فاصله 350 كیلومتری شمال شرقی اصفهان. برای یک کویرگردی جانانه و برای آن که ستاره‌ها را از نزدیک‌ترین فاصله ببینید و لمس کنید، می‌توانید یکی از این دو مسیر را برای رسیدن به جندق انتخاب کنید: مسیر اول از سمت شاهرود است؛ حدود 50 كیلومتر بعد از مصر به جندق می‌‌رسید. مسیر بعدی هم از طرف نائین است.

 

 

اسکی و موج سواری در کویر

 

 

مدیریت بازدید : 386 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

اين روزها که گرماي هوا روزهاي کشدار تابستان را خسته کننده تر از هميشه کرده، شايد بد نباشد کوله بارتان را ببنديد و به يک منطقه ييلاقي با آب و هواي کوهستاني سري بزنيد. درياچه كوهستاني گهر يکي از بهترين گزينه‌هايي است که مي‌توانيد درباره آن فکر کنيد و با گرفتن يک روز مرخصي، تعطيلات آخر اين هفته و اوايل هفته بعد را در اين منطقه بگذرانيد.

فيروزه اي ترين درياچه غرب

مدیریت بازدید : 393 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

یزد سرزمین کهن‌سال ترین موجودات زنده دنیاست، به طوری که تاریخ سکونت انسان را در این سرزمین به زمانی پیش از هزاره سوم قبل از میلاد نسبت می‌دهند. بعضی از متون تاریخی هم زیربنای شماری از شهرهای این استان مانند میبد را به سلیمان پیامبر، یزد را به ضحاک و اسکندر مقدونی و ابرکوه را به ابراهیم پیامبر نسبت داده‌اند. در این میان، شاید سرو پنج هزار ساله ابرکوه، دیدنی‌ترین یادگار طبیعی این شهر از تاریخ طولانی یزد باشد که در کنار درختان دیگر کویری، مهر تاییدی بر تاریخ بلند از منطقه می‌زند.

 

 

کهن ترین درخت جهان در یزد

 

 

مدیریت بازدید : 288 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

 

اگر وقت رفتن به بیرون کمی دقت کنی می‌بینی بر سر هر پشت بام و یا جلوی هر پنجره‌ای کولری گذاشته شده است. حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از كولرهای آبی و یا گازی برای خنك كردن محیط زندگی خود استفاده می‌كنند که توان کولرهای آبی در حدود 500 وات و در مورد كولرهای گازی بالغ بر 2000 وات است.

 

سال‌هاست مردم کشورمان، شهرستان چالدران را به عنوان شهر بی‌كولر می‌شناسند چراكه واقع شدن در دامنه سلسله جبال زاگرس كه آن را از شمال تا جنوب چون نگینی دربرگرفته است، هوای خنكی را بر مردم این شهرستان رقم زده است.

 

علی رادمنش یکی از شهروندان چالدران می گوید: در سالهای گذشته و بر اساس شرایط هوایی حاکم بر آسمان شهرستان، در این مواقع سال وقتی بیرون از خانه می‌رفتیم تعداد کمی از شهروندان را می‌دیدیم که اوقات فراغت خود را در بیرون از منزل‌هایشان به سر می‌برند.

 

 

 تنها شهر بی كولر ایران

 

 

مدیریت بازدید : 315 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

  خطرناک ترین کوه‌های دنیا

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به کوهنوردی و سفر به ارتفاعات علاقه‌مندند؟ پس باید به خطرات بی‌شماری که در این مسیر وجود دارد، واقف باشید. سرمازدگی، بهمن و توفان‌های شدید و مرگ‌آور، از مهم‌ترین خطراتی است که مسافران بلندترین و خطرناک‌ترین قلل جهان را تهدید می‌کند. این شرایط سخت، حتی‌اگر جان کوهنوردان را هم نگیرد، صدماتی به آنها وارد می‌کند که هیچ گاه جبران نخواهد شد. اگر خطرناک‌ترین کوه‌های جهان را برای صعود برگزیده‌اید، کمی بیشتر فکر کنید.

مدیریت بازدید : 391 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)


ایران ما به سواحل شمال , مشهد و شیراز خلاصه نمی‌شود بلکه هزاران دیدنی مذهبی، تاریخی و طبیعی در آن یافت می‌شود که شاید اسم آنها به گوش شما هم نرسیده باشد.

 

برای رسیدن به این زیبایی ها فقط کافیست چشم هایتان را باز کنید و به جستجو بپردازید. حتما شگفت زده خواهید شد.

 

در این گزارش شما را با 10 کوه برتر و دیدنی ایران آشنا می کنیم.

 


1. دماوند

 

10 کوه دیدنی ایران +تصویر

 


تعداد صفحات : 3

درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 606
  • بازدید ماه : 606
  • بازدید سال : 28,037
  • بازدید کلی : 195,223