loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 579 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

 

آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد.  این آبشار ۲۵۷۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است.

 روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن، شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان بوده و دارای امامزاده و آبشاری زیبا است. اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت می‌باشد. این آبشار در زمستان نیز با یخ زدن شکلی بسیار بدیع و زیبا به خود می‌گیرد. دره سنگان یکی از دره‌های پر آب منطقه می‌باشد. آبشار سنگاه همانگونه که از اسمش معلوم است، در یک منطقه سنگی قرار گرفته است.

 مسیر دسترسی به روستا و آبشار سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران می‌باشد. رفتن به این آبشار در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد.

 

آبشار سنگان,آبشار سنگان تهران

مدیریت بازدید : 410 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)


 در حوالی ایستگاه راه آهن بیشه در شهرستان دورود، آبشار بیشه خودنمایی می کند. درست 35 كیلومتر مانده به درود و 64 كیلومتر مانده تا خرم آباد. آبشار بیشه با 20 متر عرض یکی از عریض ترین آبشارهای کشور است و همانطور که از نام آن پیداست در میان بیشه ای قرار گرفته که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید می توانید مطمئن باشید که امکانات اقامتی هم برایتان فراهم است و می توانید چند روزی را در کنار این آبشار سر کنید. 17 پلاژ، 7 چادر و حتی بازارچه محلی و خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی هم امکاناتی هستند که در مدت سفر می توانید از آنها استفاده کنید!

 

آبشار بیشه,آبشار بیشه دورود,آبشارهای ایران

 

مدیریت بازدید : 546 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)


آبشار شوی یا تله زنگ Shevi (Taleh zang) را شاید بتوان زیباترین آبشار ایران لقب داد. این آبشار از نظر موقعیت جغرافیایی از توابع شهرستان دزفول و استان خوزستان است. هرچند مردم لرستان این آبشار را متعلق به خودشان می‌دانند و با توجه به مسیری که برای رسیدن به آبشار طی می‌شود تاحدودی هم حق دارند.

گزارش دقیقی از ابعاد آبشار منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد ارتفاع آبشار از سرچشمه تا رودخانه حدود 80 متر و عرض آبشار حدود 70 متر باشد. حجم آب خروجی آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است و در فصل بهار به حداکثر خود می‌رسد.

در دامنه کوه و خروجی آبشار غاری وجود دارد که طول آن نامشخص است. افراد محلی می‌گویند که این غار کیلومترها طول دارد. هرچند اکیداً توصیه می‌شود بدون ابزار و ادوات غارنوردی و آشنایی به اصول آن وارد غار نشوید. مبداء خروجی آب از کوه، سراشیبیِ مرطوب و خطرناکی دارد. چندین مورد سقوط منجر به فوت در این قسمت گزارش شده است. در بدنه آبشار نیز خروجی‌های متعددی وجود دارد که آب با فشار از آنها خارج می‌شود.

 

زیباترین آبشار ایران, آبشارهای  ایران, آبشار شوی

 

مدیریت بازدید : 389 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)


 

پیش به   سوی کرمانشاه

 

تعطیلات نوروزی تمام شده، اما شاید شما هم جزو کسانی باشید که امسال دنبال جور کردن مقدمان یک سفر بهاری برای اردیبهشت و خرداد می گردید. به خصوص که با پایان یافتن فروردین و رسیدن اردیبهشت طبیعت برگ جدیدی از زیبایی اش را رو می کند و فرصت خوبی فراهم می کند تا برای سفرهای آخر هفته برنامه بریزید.

مدیریت بازدید : 424 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)



دومین غار بزرگ آبی ایران

 

اگرچه هوا برای سفر به مناطق شمال غربی کشور هنوز کمی سرد است، اما اگر اهل سفرهای طبیعت گردی و به خصوص غارنوردی باشید، فرصت خوبی است تا سری به ارومیه و غار سهولان بزنید که دومین غار بزرگ آبی ایران لقب گرفته است.

مدیریت بازدید : 363 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

. منطقه ای که شاید هیچ گوشه از ایران به اندازه آن محل تجمع شاهکارهای تاریخی ایران نبوده است. با این حال، دشت مرودشت جاذبه های دیگری هم دارد که زیر سایه بزرگ این آثار تاریخی پنهان شده اند. غار اشکفت یکی از همین جاذبه هاست که عمر آن به دوره پارینه سنگی می رسد و برای دیدن آن باید سری به استان فارس بزنید.

 

 

همسایه مرموز تخت جمشید!

 

مدیریت بازدید : 466 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)




آنچه از نیاسر نمی دانید

این روزها که مراسم گلابگیری بازار گردشگری قمصر و نیاسر را داغ کرده، شاید شما هم در تدارک یک سفر کوتاهی به این شهرها باشید. قبلا از جاذبه های قمصر برایتان گفتیم اما بد نیست این بار سری به نیاسر بزنید که نه تنها یکی از مراکز اصلی گلابگیری کاشان به شمار می رود، بلکه با طبیعت متفاوتی که دارد توانسته است به سرسبزترین مقصدی گردشگری کاشان تبدیل شود.

مدیریت بازدید : 418 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (1)

 

جایی شبیه رویا در ایران! (+عکس)

 

سوباتان دارای جمعیت کمی است که در اواخر ماه اول تابستان از روستاهایی چون قلعه‌بین در این مکان سکنی گزیده و در اواخر آخرین ماه تابستان به خانه‌های خود باز می‌گردند.

 

این محل از چشمه‌های پرآب و بسیار خنک و هوای عالی برخوردار بوده و دارای زمین‌های سرسبز پوشیده از چمن است که حفره‌هایی چند سیل‌ اب‌ را در خود فروبرده و به دور دست می‌برد، شاید کمتر کسی بداند که سوباتان به معنی محلی که آب فرو می‌برد، باشد.

 

مدیریت بازدید : 386 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

اين روزها که گرماي هوا روزهاي کشدار تابستان را خسته کننده تر از هميشه کرده، شايد بد نباشد کوله بارتان را ببنديد و به يک منطقه ييلاقي با آب و هواي کوهستاني سري بزنيد. درياچه كوهستاني گهر يکي از بهترين گزينه‌هايي است که مي‌توانيد درباره آن فکر کنيد و با گرفتن يک روز مرخصي، تعطيلات آخر اين هفته و اوايل هفته بعد را در اين منطقه بگذرانيد.

فيروزه اي ترين درياچه غرب

مدیریت بازدید : 437 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)


 

بش قارداش یکی از جاهای دیدنی استان خراسان شمالی

 

بش قارداش یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان بجنورد می باشد که از لحاظ واژه در زبان ترکی به معنی پنج برادر می باشد.


نقطه جغرافیایی

این مکان در ۷ کیلومتری شهر بجنورد (مرکز استان خراسان شمالی) در مسیر جاده بجنورد اسفراین می باشد

مدیریت بازدید : 356 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (1)

 

آخرین فرصت های سفر تابستانی است و اگر هنوز برای انتخاب مقصدتان مردد هستید، پیشنهاد می کنیم روی گزینه های غربی کشور که این روزها سرسبز و خنک و دلچسب هستند، بیشتر فکر کنید. پیشنهاد ما برای شما، استان کردستان و شهرستان سروآباد است که با طبیعت خنک و پرآبش از شما پذیرایی خواهد کرد.

 

اورامان معروف ترین و توریستی ترین بخش کردستان است و اگر قرار باشد یک سفر کوتاه به این منطقه داشته باشید، باید بگوییم آنچه لذت سفر شما را کامل می کند، سر زدن به رودخانه سیروان است. رودخانه‌ای كه در جنوب غربی كردستان جریان دارد و طولانی‌ترین رودخانه این استان به حساب می آید.

 

 

طولانی ترین رودخانه کردستان

 

مدیریت بازدید : 467 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

آبشار گزو - سوادكوه

نام مکان : آبشار گزو - سوادكوه



معرفی :

 

اين آبشار با ارتفاع تقريبي 75 متر در منطقه‌ي جنگلي و سر سبز و زيباي لفور مازندران در كنار امامزاده‌اي معروف به سه بزرگوار گزو در فاصله‌ي 15 كيلومتري «زيراب» سوادكوه قرار دارد. پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو میرسیم . البته در طول مسير به دو راهي هاي زيادي ميرسيم كه با تابلوي به طرف امامزاده گزو راه كاملا" مشخص ميشود . از امامزادهتا آبشار بمدت نیم ساعت پیاده روی بسمت پایین جنگل با یک شیب نسبتا تند فاصله داریم .

مدیریت بازدید : 289 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها است

سفر به جنگلی که محل عبور فرشته ها است/غرق شدن در مه و زیبایی +عکس


درفک بی‌شک از زیباترین کوهستان‌های ایران و از زیست‌گاه‌های گیاهی و حیوانی مهم کشور است.

 

قله درفک بام استان گیلان و آتشفشان خاموشی است که بین دو شهرستان رودبار و سیاهکل بر بالای منطقه دیلمان، عمارلو و خرگام قرار دارد.

مدیریت بازدید : 396 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

هفت حوض در مشهد

 

 

برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوههای خلج در اطراف مشهد سفر کنید. این منطقه حدود 7 کیلومتر از مشهد فاصله دارد.بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود 3 کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه بدهید تا به میدان مانندی برسید.

مدیریت بازدید : 391 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)


ایران ما به سواحل شمال , مشهد و شیراز خلاصه نمی‌شود بلکه هزاران دیدنی مذهبی، تاریخی و طبیعی در آن یافت می‌شود که شاید اسم آنها به گوش شما هم نرسیده باشد.

 

برای رسیدن به این زیبایی ها فقط کافیست چشم هایتان را باز کنید و به جستجو بپردازید. حتما شگفت زده خواهید شد.

 

در این گزارش شما را با 10 کوه برتر و دیدنی ایران آشنا می کنیم.

 


1. دماوند

 

10 کوه دیدنی ایران +تصویر

 


مدیریت بازدید : 292 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

«زیارت» را زودتر زیارت کنید!

مردم این روستا عمر طولانی دارند/ «زیارت» را زودتر زیارت کنید!

 

آب و هوای روستای زیارت در اواخر مهر رو به سردی می رود،ب نابراین این روزها بهترین فرصت برای دیدن روستای زیبای زیارت در استان گلستان است.


شمال کشور برای خیلی از ما تنها محدود می‌شود به دریا و جنگل، به جاده چالوس و دیدن شهرهای بزرگی در شمال کشور که هربار در تعطیلات راهی آنها می شویم و ترافیک این شهرها در تعطیلات نشان می دهد که مردم تنها راه سفر به این شهرها را می شناسند.

مدیریت بازدید : 306 پنجشنبه 10 فروردین 1391 نظرات (0)

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان

پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان/ اینجا آسمان به زمین می‌آید!

 


جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های زمین محسوب می‌شود.

 

قدیمی‌ترین، خوش آب و هوا ترین، بکر ترین و البته بدون شک زیباترین جنگل ایران با گونه های نادر گیاهی و جانوری در35 کیلومتری شمال شرق استان سمنان و 50 کیلومتری شمال شرقی شهر شاهرود قرار دارد. جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های روی زمین محسوب می‌شود و به این دلیل به این نام نامیده شده است که در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند را در بر گرفته است.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 638
  • بازدید ماه : 638
  • بازدید سال : 28,069
  • بازدید کلی : 195,255