loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 579 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

 

آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد.  این آبشار ۲۵۷۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است.

 روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن، شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان بوده و دارای امامزاده و آبشاری زیبا است. اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت می‌باشد. این آبشار در زمستان نیز با یخ زدن شکلی بسیار بدیع و زیبا به خود می‌گیرد. دره سنگان یکی از دره‌های پر آب منطقه می‌باشد. آبشار سنگاه همانگونه که از اسمش معلوم است، در یک منطقه سنگی قرار گرفته است.

 مسیر دسترسی به روستا و آبشار سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران می‌باشد. رفتن به این آبشار در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد.

 

آبشار سنگان,آبشار سنگان تهران

مدیریت بازدید : 410 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)


 در حوالی ایستگاه راه آهن بیشه در شهرستان دورود، آبشار بیشه خودنمایی می کند. درست 35 كیلومتر مانده به درود و 64 كیلومتر مانده تا خرم آباد. آبشار بیشه با 20 متر عرض یکی از عریض ترین آبشارهای کشور است و همانطور که از نام آن پیداست در میان بیشه ای قرار گرفته که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید می توانید مطمئن باشید که امکانات اقامتی هم برایتان فراهم است و می توانید چند روزی را در کنار این آبشار سر کنید. 17 پلاژ، 7 چادر و حتی بازارچه محلی و خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی هم امکاناتی هستند که در مدت سفر می توانید از آنها استفاده کنید!

 

آبشار بیشه,آبشار بیشه دورود,آبشارهای ایران

 

مدیریت بازدید : 405 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
منطقه حفاظت شده هفتاد قله


نام انگلیسی :  Haftad Gholleh protected area    

نام فارسی :  منطقه حفاظت شده هفتاد قله

 

موقعیت جغرافیایی

منطقه حفاظت شده هفتاد قله در 25 كيلومتري شمال شرقي اراك و بين شهرستانهاي اراك , محلات و خمين در 55/33 تا 18/34 عرض شمالي و 57/49 تا 32/50 طول شرقي واقع شده است. مساحت آن 97407 هكتار مي باشد.
پوشش گياهي: كاسني, نعناع, شب بو, تنگرس,‌ نسترن ,‌ لرك, فرفيون و اسپند .
پستانداران: كل و بز ,‌قوچ و ميش ,‌ پلنگ , كفتار, شغال,‌ گرگ , گوركن, خرگوش , ‌تشي و‌ روباه .
پرندگان : كبك ,‌ تيهو,‌ بلدرچين ,‌باقرقره , كبوتر چاهي , كبوتر كوهي ,‌ عقاب طلايي ,‌ سارگپه , هما, كركس ,‌دال ,‌شاهين , بحري , ليل ‌,‌ بوتيمار و حواصيل .
خزندگان : چند نوع افعي, مارآبي و لاك پشت .

مدیریت بازدید : 351 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)




پلنگ چال وقتي پايان هفته مي‌آيد، شمار زيادي از علاقه‌مندان كوهنوردي در شهر تهران به روستاي دركه مي‌روند تا از آنجا كوه‌پيمايي خود را به سمت پناهگاه پلنگ‌چال آغاز كنند.
اگر در مسير دره دركه به سمت شمال و در امتداد رود دركه حركت كنيد، پس از حدود 2 ساعت به پناهگاه پلنگ‌چال مي‌رسيد. البته مدت زمان رسيدن به آنجا بستگي به آمادگي جسماني شما دارد.
مسير پلنگ‌چال براي كوهروي مطلوب است. وقتي به دركه برسيم پس از عبور از روستا كه حالا برخي از كوچه‌هايش شكل امروزي گرفته، در مسيري قرار مي‌گيريم كه در امتداد رودخانه ارتفاع مي‌گيرد.

مدیریت بازدید : 294 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


قله توچال و کوهستان پیرامون آن به صورت یک خط الراس شرقی- غربی در جناح جنوبی رشته کوه‌های البرز مرکزی و در شمال شهر تهران قرار دارد

این کوهستان از شمال به دره رودخانه‌های جاجرود و شهرستانک و از غرب توسط خط الراس کم ارتفاع‌تری به قلل شمالی کوه‌های کرج متصل می‌باشد.

مدیریت بازدید : 375 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



قديمي ترين كولر آبي ايران!

 

بعد از مسجد جامع ورامين، روستاي قلعه بلند قرار دارد. روستايي که وجه تسميه آن به وجود يك قلعه تاريخي مربوط به قبل از اسلام در اين روستا برمي گردد كه امروز فقط بخشي از آن باقي مانده است.


در نيمه شمالي اين روستا و پس از عبور از سياه كوه و پشت سر گذاردن پيچ و خم هاي مسير، قصر بهرام در ميانه تپه ماهورهايي پراكنده خودنمايي مي كند و بالاخره قصر پيدا مي شود.

مدیریت بازدید : 374 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



آشنایی با آتشکده چهار قاپی

 

آتشکده چهار قاپی، چهار قاپو یا به معنی چهار در، از جمله آتشکده‌های دوره ساسانی است که در شهر مرزی قصر شیرین قرار دارد.

 

این آتشکده از نوع آتشکده‌هایی است که دارای دالان طواف بوده و به مرور زمان رواق آن فرو ریخته است و تنها در برخی از قسمت‌ها، آثاری از آن دیده می‌شود.

مدیریت بازدید : 294 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



آلبوم سنگی شاهان ایرانی

 

 

شیراز اگر چه در ذهن گردشگران ایرانی با تخت جمشید تداعی می شود، اما بد نیست بدانید که تنها سه کیلومتر دورتر از تخت جمشید، نقش برجسته ای قرار دارد که اگر از علاقمندان تاریخ و فرهنگ ایران باستان باشید، تماشای آن دیدنی ترین بخش سفرتان به شیراز خواهد بود. نقش برجسته ای به نام رجب که آلبوم سنگی پادشاهان ایرانی را مقابل چشمانتان نمایش می دهد.

مدیریت بازدید : 308 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



آشنایی با کاروانسرای ایزدخواست - فارس

 

کاروانسرای ایزدخواست در شمال شرقی رودخانه ایزدخواست و در شمال شهر آباده از استان فارس قرار دارد.


این کاروانسرا در بین راه شهر تاریخی و باستانی آباده و اصفهان قرار دارد و یکی از مهمترین کاروانسراها در این منطقه محسوب می‌شود.معماری داخلی این کاروانسرا به مانند دیگر کاروانسراها هر طول ضلع آن 35 متر است.

مدیریت بازدید : 317 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



گنبد علویان همدان

 

 

گنبد علویان در چهار باغ علویان در نزدیکی میدان امامزاده عبدالله شهر همدان قرار دارد. این اثر یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری بعد از اسلام در همدان است، و طی شماره ۹۴ در تاریخ ۱۵/۱۰/۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

مدیریت بازدید : 291 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)


در میان سنگها از هیچ گونه ملاتی استفاده نشده اما در بعضی نقاط، سنگها را با بست‌های آهنی به نام دم چلچله‌ای به هم اتصال داده‌اند و از چفت‌هایی سربی استفاده کرده‌اند.

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

مجموعه تخت جمشید شامل هفت كاخ (تالار)، نقوش برجسته، پلكان‌ها،‌ ستون‌ها، ‌و دو آرامگاه سنگی است.

مدیریت بازدید : 356 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



دخمه خاموش یزد

 

 

یزد با دخمه هایش شما را به دنیای مردگان پیش از اسلام و زرتشتیان صدها سال قبل ایران می برد. دنیایی تاریک و خاموش که شگفت انگیزی را در معماری و آداب و رسوم و نام و نشانش حفظ کرده است.

مدیریت بازدید : 416 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



منطقه مستقل و خودمختار

 


منطقه مستقل و خودمختار "تبت" با مساحتی بیش از 1/22 میلیون کیلومتر مربع و جمعیت 2/3 میلیون تن در جنوب غرب چین واقع شده است . سرزمین توریستی تبت، که به "بام جهان" شهرت دارد و سومین قطب جهان محسوب می شود، در فاصله 4 هزار متری از سطح دریا قرار گرفته و قله سر به فلک کشیده رشته کوه های هیمالیا که از میان چین و نپال می گذرد در میانه این سرزمین، 8848 متر ارتفاع دارد . دمای هوای این فلات، بسیار متغیر بوده و در مدت شبانه روز، نوسانات دمایی بسیاری دارد .

 

مدیریت بازدید : 400 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)



آشنایی با موزه نظامی کاخ سعدآباد

 

در امتداد جاده پوشیده شده از درختان چنار و افرا و در مرکز مجموعه تاریخی‌ـ فرهنگی سعدآباد موزه نظامی ایران به چشم می‌خورد و 2 عراده توپ جنگی چرخدار در بدو ورود به موزه به بازدیدکنندگان خیرمقدم می‌گویند.

مدیریت بازدید : 267 دوشنبه 21 فروردین 1391 نظرات (0)

اگر مقصد سفر تابستانی امسالتان را «مشهد مقدس» تعیین کرده اید، پیشنهاد می کنیم یک روز از برنامه سفر را به گشت  و گذار در حوالی شهر اختصاص دهید. این بار مقصد جایی به جز طوس و طرقبه و شاندیز است؛ یک غار زیبا و کم نظیر به نام مزدوران!

 

غار «مزدوران» یا «مزداوند» در 95 كیلومتری مشهد قرار دارد و یكی از قدیمی‌ترین غارهای خراسان لقب گرفته که با یك كیلومتر طول، یکی از بی نظیرترین غاری افقی ایران است. سرتاسر این غار با ستون‌ها و تشكیلات آهكی جالبی مثل استالاگمیت ها پوشیده شده و از همه مهم تر این غار كاملا امن و بی خطر است؛ البته اگر ترس شهرنشیناناز خفاش را خطر تعبیر نکنیم!

 

طولانی ترین غار خراسان

 

مدیریت بازدید : 329 دوشنبه 21 فروردین 1391 نظرات (0)

یک روستای تمام سنگی! این چیزی است که در نگاه اول در روستای ورکانه همدان می بینید... سرزمین کوچکی که خانه‌های تمام با سنگ‌های لاشه ساخته شده اند و در گوشه وکنار کوچه‌ها هنوز هم خرده سنگ‌های قهوه‌ای به چشم می‌آیند و شما را به یاد نقاشی‌های به جا مانده از اروپای دوران رنسانس می‌اندازند.

 


عصر سنگی

روستای ورکانه، به جز سنگ‌های تیره ای که دارد در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار گرفته که تابش آفتاب به خانه‌های آن رنگ‌های تیره و روشنی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل است که این روستا را روستای سایه‌ها می‌دانند که دلیل درخشندگی‌ آن چشم گردشگران زیادی را پر می‌کند.

 

روستای رنسانسی ایران

 

 

مدیریت بازدید : 295 دوشنبه 21 فروردین 1391 نظرات (0)

سال گذشته حوالی همین روزها بود که خبر کشف دومین غار عمیق کشور با عمق 375 متر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت. غاری که محلی ها به نام سم می شناختند و تا پیش از کاوش گروه کوهنودی و غار نوردی قابوس گنبد تنها چند متر ابتدایی آن شناسایی شده بود. بعد از آن بود که گروه های غارنوردی زیادی راهی «سم» شدند تا بعد از گذشت یک سال 21 چاه از این غار پر رمز و راز كشف کنند.

 

غار سم در ارتفاعات 1700 متری کوه خواجه قنبر در منطقه نامیج گالیکش قرار دارد که پیشینه کشف آن به حدود دو سال قبل برمی گردد. غاری با دهلیزها، طاق‌های زیبا که وجود آب در آن، جلوه خاصی دارد.

 

 

خطرناک ترین غار عمیق ایران

 

مدیریت بازدید : 315 دوشنبه 21 فروردین 1391 نظرات (0)

 

سمنان,استان سمنان, مکانهاي ديدني سمنان,آثار تاريخي سمنان,آثارباستاني سمنان,مکانهاي تفريحي سمنان, دروازه ارگ

 

 

 
جاده هاي مشهد هميشه پر از مسافران مشتاقي است که براي رسيدن به شهر طلايي عجله دارند. اما شايد بد نباشد اين بار  که راهي مشهد مقدس شديد، کمي بين راه توقف کنيد و زيبايي هاي مسير را هم ببينيد. در ميانه مسير تهران ـ مشهد به شهر و استاني مي‌رسيد كه در حاشيه كوير تفتيده لوت، شب‌هاي خنك و آسمان پرستاره‌اش هر مسافري را به اقامت و لذت بردن از سكوت وآرامش آن دعوت مي‌كند.

درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 587
  • بازدید ماه : 587
  • بازدید سال : 28,018
  • بازدید کلی : 195,204