loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 575 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه میلی 4000 متر ( 3988 متر)


   

نام فارسی :  کوه میلی 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیای : کوه میلی خط الرأسی شمال غربی – جنوب شرقی در منتهی الیه جنوب رشته زردکوه بختیاری قرار دارد.

بررسی توپوگرافی : گردنه مرتفع چری، کوهستان میلی را به زردکوه و قلل درویش کزلی متصل می سازد. کوه میلی از جنوب توسط گردنه لشتر به ارتفاعات هفت چشمه و از سمت غرب به دره رودخانه بازفت و بالاخره از سمت مشرق به دره رودخانه کوهرنگ محدود می شود. آبادی های ییلاقی دو آب صمصامی و رستمی در شمال و دهکده های گندم کار و سرخون در جنوب این کوه قرار دارند.

مدیریت بازدید : 585 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه شاه معلم، (ماسوله داغ ) 3050 متر


   

نام فارسی :  کوه شاه معلم، (ماسوله داغ ) 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : ما سوله داغ در استان گیلان و در شمال غربی ماسوله قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : ماسوله داغ تک قله ای بر روی یک خط الرأس شرقی غربی است که خود بخشی از رشته کوه های گیلان متصل به رشته اصلی سفید کوه می باشد.

ویژگی های خاص : آبادی زیبای ماسوله با خانه ه

مدیریت بازدید : 492 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
یخچال شاه البرز


   

نام فارسی :  یخچال شاه البرز

 

 

موقعیت جغرافیایی

قله 4250 متری شاه البرز مرتفع ترین قله طالقان است. در میان دیواره های بلند و سایه دار شمالی این قله تشکیل یخچالی را می دهد که قسمت های بزرگی از جناح های شمال غربی و شمال شرقی قله را تا عمق دره پوشانده است.

این یخچال بزرگ شکاف دار که ارتفاع 3400 تا 3600 متر قراردادرد دارای سطحی صاف است و در کناره های منتهی به دیواره های شاه البرز ریزش سنگ برروی آن مشاهده می شود.

منبع:‌

سایت کویرها و بیابان های ایران

http://www.irandeserts.com

مدیریت بازدید : 523 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه بزقوش 3303 متر


   

نام فارسی :  کوه بزقوش 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی: کوهستان بزرگ بزقوش واقع در مرز استان اردبیل و آذربایجان شرقی به صورت یک رشته شرقی – غربی حد فاصل بستان آباد تا نزدیک بخش کیوی خلخال امتداد دارد.

بررسی توپوگرافی قله: خط الرأس ملایم و کمتر صخره ای بزقوش از قلل متعددی تشکیل شده است که از جمله مهمترین آنها باید از قلل تیرچایی 3020 متر، بیلاردان 3050 متر، ماقوچ داغی 2508 متر و قملار 2538 متر نام برد. آبادی هریس، اسب فروشان، اردها، قره شیران، و انباران در شمال رشته و در جنوب آن روستاهای آرموداغ، تارون، رزقان و سرخه قرار دارند.

مدیریت بازدید : 461 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه های سهند 3600 متر و جام 3650 متر


   

نام فارسی :  کوه های سهند 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی: مجموعه قلل سهند، جام و سلطان و چند قله فرعی کوچکتر که در جنوب شهر تبریز و شمال مراغه قرار دارند و دریاچه بزرگ ارومیه سراسر قسمت های غربی این مجموعه را پوشش می دهد.

بررسی توپوگرافی: قلل منفرد سهند و جام به صورت ذوزنقه ای جدا از سایر ارتفاعات این منطقه در منتهی الیه جنوبی این کوهستان و از طریق شمال به وسیله دشت بایندر به قله سلطان متصل می گردند.

مدیریت بازدید : 541 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کرماکوه 4000 متر


   

نام فارسی :  کرماکوه 

 

 

موقعیت جغرافیایی

این قله بسیار زیبا یکی از قللی است که از آن می توان تخت سلیمان، علم کوه، سیاه کمان پسنده کوه، سیاه کوک ... را دید. از رود بارک به سمت ونداوربن حرکت می کنیم تاجای که ماشین می رود پیش می رویم و سپس از یال رو به رو گوسفند سرای بریر شروع به حرکت می کنیم. بعداز مدتی به یال اصلی که به کرما منتهی می شود، می رسیم. از آنجا به سمت قله مسیر خود را ادامه می دهیم. در پشت ما پسنده کوه، سیاه کمان ... قرار دارند.

مدیریت بازدید : 632 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه کل قدویس 4350 متر


   

نام فارسی :  کوه کل قدویس

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : قله در منتهی الیه شمالی خط الرأس دنا در جنوب آبادی آب ملخ قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : کل قدویس به عنوان بندترین قپه شمالی دنا از جناح جنوبی به قلل کل شیدا و کل نقره ای، از شال غربی دو قله مرتفع خراسان و از سمت جناح شمال شرقی توسط گردنه قُر به کوه رگ هوا متصل می شود.

مدیریت بازدید : 489 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه رستم چال، 3900 متر


   

نام فارسی :  کوه رستم چال 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : قله بر روی خط الرأس اصلی البرز و در منتهی الیه شمالی آن واقع در رشته کوه نور در جنوب آبادی بزرگ ناحیه از توابع بخش بلده شهرستان نور قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : آخرین بلندای شمالی خط الرأس خلنو به قله رستم چال منتهی می گردد. رستم چال از سمت غرب به قلل نرگس ها و از جناح شرقی به کوه خاص می رسد.

مدیریت بازدید : 455 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه های الوند 3450 متر و کلاغ لان 3350 متر


   

نام فارسی :  کوه های الوند و کلاغ لان 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : کوهستان الوند در استان همدان و حدفاصل تویسرکان و شهر همدان قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : الوند از طریق گردنه شمال غربی به قله کلاغ لان و دائم برف و از سمت جنوب غربی به دره کیوارستان و سپس به چهار قله، متصل می شود.

مدیریت بازدید : 598 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه چری 4070 متر ( رشته زرد کوه بختیاری )


   

نام فارسی :  کوه چری 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : قلل چری به صورت مجموعه ارتفاعاتی پیرامون قله مرکزی آن که به رشته زردکوه بختیاری متصل است، در غرب دره رودخانه کوهرنگ و شمال غرب منطقه عشیره نشین بیرگان قرار دارد. دره بازفت در غرب از جمله عمیق ترین دره های این رشته محسوب می شود.

بررسی وتوپوگرافی قله : مجموعه قلل 4000 متری چری توسط گردنه مرتفع 3800 متری شمالی به قلل زرین کوه و سپس کلونچین و از جنوب به گردنه چری متصل می باشند.

مدیریت بازدید : 582 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه انر، 3750 متر


   

نام فارسی :  کوه انر 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : قله دور افتاده اِنِر در جنوب منطقه نمارستاق است مازندران در شمال قله دماوند قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : انر که در واقع منتهی الیه جناح شمالی یال سرداغ می باشد، از سمت شمال با تشکیل قلل متعدد 3800 متری به قله کهون و ناظر و از سمت شرق به قلل زردسر در شمال ناندل متصل می شود.

مدیریت بازدید : 551 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه قزل ارسلان 3250 متر


   

نام فارسی :  کوه قزل ارسلان 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : برج صخره ای قزل ارسلان در رشته کوه های الوند و در جناح شمالی این سلسله جبال در شمال غربی شهر همدان قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : قله قزل ارسلان توسط گردنه ای در قسمت جنوب شرقی به قله دائم برف به ارتفاع 3450 متر و از سمت شمال به قلل کوه کرکسین به ارتفاع 2959 متر و از جناح غربی به ارتفاعات 2549 متری سوخته متصل می شود.

مدیریت بازدید : 412 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه رنج 3850 متر


   

نام فارسی :  کوه رنج 3850 متر 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی قله در منطقه ای حد فاصل دو استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد قرار دارد. شهرستان اردکان یا سپیدان در شمال و شهرستان نورآباد در غرب این ارتفاع و در فاصله 50 کیلومتری از آن قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : برج نوک تیز و کاملاً مشهود قله در جاده شیراز به اردکان بر روی امتداد خط الرأس جنوبی رشته کوه دنا قرار دارد. آبادی کمر در شمال این خط الرأس و امتداد جنوبی آن به طور منقطع به کوه های کم ارتفاع تری منتهی می شود.

مدیریت بازدید : 380 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه شاهوار 4000 متر


   

نام فارسی :  کوه شاهوار 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جعفرافیایی : کوه بزرگ شاهوار در منطقه البرزشرقی، و در مرز استان سمنان در گلستان قرار دارد.

بررسی تووگرافی قله : کوه بزرگ شاهوار در شمال شهرستان شاهرود و شمال آبادی نُکارمَن و شرق روستای تاش و در جنوب آبادی سیاه مرزکوه واقع شده است. قله به صورت مخروط عظیم خوابیده و مسطحی جلوه گر می باشد و فقط از طریق خط الرأس شمال شرقی به سایر ارتفاعات البرز شرقی می پیوندد.

مدیریت بازدید : 454 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه بل 4150 متر


   

نام فارسی :  کوه بل 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی :کوهستان بل یا سنگ شیر واقع در جنوب شهرستان اقلید به صورت مجموعه قلل 3400 متری در اطراف قله اصلی خودنمایی میکند.

بررسی توپوگرافی قله : قله نیه صخره ای و سنگلاخی بل توسط گردنه مرتفعی از سمت جنوب به کوه سفید و از سمت شمال شرقی به کوهستان مرتفع 3500 متری گورک متصل و از سایر جهات کاملاً آزاد می باشد.

مدیریت بازدید : 489 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه های دو برار 4250 متر (ماز) و انگمار(قره داغ)4150 متر


   

نام فارسی :  کوه های دوبرار (ماز) و وانگمار  (قره داغ) 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی: دو برار مرتفع ترین خط الرأس رشته کوه های فیروزکوه است و در حد فاصل دو جاده هراز تا جاده فیروزکوه و در جناح جنوبی این رشته کوه ها قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : خط الرأس 75 کیلومتری دو برار از جنوب بخش پلور در جاده هراز آغاز و با تشکیل قلل مرتفع متعددی از جمله بزم چال یا چنگیزچال، پروانه، انگمار، دوبرار، سوزچال، قره داغ، قیاق لکه و شاه تپه به نمرود در جاده فیروزکوه می پیوندد. دریاچه تار و رودخانه های دلیچای و تار در جنوب خط الرأس و رودخانه نمرود و لاسم در شمال آن جریان دارند. این خط الرأس از طریق یال و قله کم ارتفاع 3208 متری سیاه ریز به کوه پاشوره و سایر جناح ها کاملاً آزاد می باشد.

مدیریت بازدید : 426 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه کرنا، 4350 متر


   

نام فارسی :  کوه کرنا 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : قله کرنا واقع در بخش لاریجان از استان مازندران بر روی یال جنوب جنوب شرقی دماوند در شمال آبادی آبگرم و رینه قرار گرفته است.

بررسی توپوگرافی قله : علیرغم نمای عمومی و یکپارچه قله دماوند که به صورت مخروطی بزرگ است، بر روی یال های متفاوت آن قله ها و برج های صخره ای بزرگی خودنمایی می کند که فقط با بررسی بیشتر می توان به آنها دست یافت. قلل کرنا بر روی یال جنوب، جنوب شرقی دماوند قرار دارد که از طریق یال های بزرگ و طولانی اش به رینه و آبگرم و ملارد منتهی می شود.

مدیریت بازدید : 391 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شاهان کوه 4038 متر


   

نام فارسی :  شاهان کوه

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : شاهان کوه واقع در شهرستان فریدون شهر در استان اصفهان واقع است. این رشته کوه از 40 کیلومتری شمال غربی فریدون شهر تا جنوب شرقی آن امتداد می یابد. طول رشته در حدود 37 کیلو متر می باشد.

بررسی توپوگرافی قله : قله که در مرکز رشته قرار دارد، از شمال به ارتفاعات 3945 و 3832 متری بدون نام و از سمت جنوب نیز پس از 5 قله بالای 3600 متر بدون نام دیگر به قله 3875 متری کوه دُری متصل می شود. آبادی های شاهان و زمستان در غرب خط الرأس و سرداب پایین در شرق آن جای دارند.

مدیریت بازدید : 424 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کوه های ارتفاعات اشترانکوه


   

نام فارسی :  کوه های ارتفاعات اشترانکوه 

 

 

موقعیت جغرافیایی

اشترانکوه : گل گل 4100 متر، گل گهر 3950 متر، سن بران 4150 متر، میرزایی 3700 متر، فیالستون 3800 متر

موقعیت جغرافیایی : رشته کوه بزرگ اشترانکوه واقع در استان لرستان از سمت شمال غربی به جنوب شرقی امتداد یافته است. این خط الرأس در فاصله تقریبی 18 کیلومتری جنوب غربی شهرستان ازنا تا منطقه کوهستان چقاگرگ در جنوب خط الرأس امتداد می یابد.

بررسی توپوگرافی قلل : قلل مهم و مشهور خط الرأس اشترانکوه از شمال به جنوب به ترتیب عبارتند از :

مدیریت بازدید : 368 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
دالانکوه 3950 متر


   

نام فارسی :  دالانکوه 

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی : خط الرأس شمال غربی، جنوب شرقی دالانکوه در استان اصفهان و در جنوب شهرستان داران قرار دارد.

بررسی توپوگرافی قله : قله در انتهای شمالی دره ای قرار دارد که امتداد دو رشته کوه از سمت جنوب شرق و جنوب غرب دیواره های آن را ایجاد کرده است. بر روی خط الرأس شرقی قلل 3500 و 3600 متری قرار دارند.

تعداد صفحات : 4

درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 560
  • بازدید ماه : 560
  • بازدید سال : 27,991
  • بازدید کلی : 195,177