loading...
پایگاه تخصصی کوهنوردی هم هوا، hamhava.ir
مدیریت بازدید : 326 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (1)
جزیره سرگردان
محسن ادیب


جزیره سرگردان تپه ای است که در دریاچه نمک آران و بیدگل قرار دارد  . برای رسیدن به این جزیره که در نزدیکی ساحل جنوبی دریاچه خشک نمک قرار دارد باید مسیر کاشان به آران و بیدگل را طی کرد و سپس وارد جاده خاکی مرنجاب شد . پس از طی مسافتی در حدود 35 کیلومتر وارد دریاچه شد و سپس با طی مسافتی در حدود 15 کیلومتر  در داخل دریاچه به جزیره سرگردان رسید . این جزیره که بلندترین نقطه آن در حدود 808 متر بالاتر از سطح دریای آزاد است از سنگهای متخلخل آتشفشانی تشکیل شده است و عاری از هرگونه پوشش گیاهی است . مناظر دریاچه نمک از فراز این جزیره آنچنان بدیع و زیباست  که هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید .

اتلاق نام سرگردان به این خاطر است که هنگامی که از فاصله دور به این جزیره نگاه می کنید دو انتهای جزیره در افق محو می شوند و منظره ای مانند کشتی سرگردانی در دریای بیکران کویر پدید می اورند .

مدیریت بازدید : 344 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مرنجاب مروارید کویر
جعفر سپهری


مَرَنجاب باشد وَهِ اردشیر

             به‌جا مانده از دودمانی دلیر
به هر گوشه‌ای خسروی پایمرد

            به چشمان دشمن به‌پا کرد، گَرد


جاده ابریشم، این نامی‌ترین شاه‌راه تاریخ، اگر نه با ایران، که بدون ایران هیچ‌گونه معنی و مفهومی ندارد. از دوران اشکانیان تا سده کنونی که غُرِش کشتی، قطار و هواپیما سکوت پر رمز و راز جهان اساتیری را در هم شکست، این جاده اهمیتی به‌سزا در ردوبدل کردن کالا و فرهنگ میان مردمان جهان داشت.

مدیریت بازدید : 335 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

کویرگردی طرفداران زیادی پیدا کرده و تورهای زیادی به جای مناطق پر دار و درخت و خوش آب و علف راه کویر را در پیش گرفته‌اند. بیشتر این تورهای کویرگردی هم مقصدشان یا مرنجاب است و یا مصر. اما الآن وقتش رسیده که شما با یک منطقه زیبای کویری دیگر آشنا بشوید: جندق.

 

كویر مركزی ایران، استان اصفهان، حوالی خور و بیابانک؛ اگر پایتان به این منطقه باز شد سری به جندق بزنید. به عبارت سخت‌تر، جندق در حوزه استحفاظی استان اصفهان قرار دارد یعنی؛ در فاصله 350 كیلومتری شمال شرقی اصفهان. برای یک کویرگردی جانانه و برای آن که ستاره‌ها را از نزدیک‌ترین فاصله ببینید و لمس کنید، می‌توانید یکی از این دو مسیر را برای رسیدن به جندق انتخاب کنید: مسیر اول از سمت شاهرود است؛ حدود 50 كیلومتر بعد از مصر به جندق می‌‌رسید. مسیر بعدی هم از طرف نائین است.

 

 

اسکی و موج سواری در کویر

 

 

مدیریت بازدید : 312 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

كویر شهداد


زیباترین كویر دنیا با كلوت های منحصربه فردش در منطقه شهداد كرمان قرار دارد تا جایی كه می‌توان این منطقه را نمایشگاهی از زیبایی‌های كویر نامید. كویر شهداد كه در حاشیه غربی دشت لوت و در شرق كوه‌های كرمان واقع شده، منطقه‌ای خشك میزان باران آن سالانه از 5/4 میلی‌متر تجاوز نمی‌كند، بسیاری ا کارشناسان معتقدند این منطقه گرمترین نقطه دنیا است.

 

 

زیباترین کویر دنیا در کرمان!

 


مدیریت بازدید : 318 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

           عجیب ترین کویر دنیا در مصر

 

 

مصر این روزها اگرچه به دلیل تب و تاب های سیاسی از فهرست تورهای گردشگری دنیا خارج شده است، اما هنوز هم یکی از دیدنی ترین نقاط دنیاست که جاذبه های تاریخی و طبیعی اش به یک اندازه برای گردشگران خارجی جذابیت دارد. کشوری که شاید تمام دنیا از عظمت اهرام ثلاثه اش با خبر باشند، اما قطعا از عظمت کویر ناشناخته آن خبر ندارند! کویر سفید رنگ بی نظیری که تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به طور کامل کشف نشده است.

 

مدیریت بازدید : 352 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

عجیب‌ترین کویر دنیا,کویر سفید,سرخی کویر

 

صحرای «بیضا» یا کویر سفید، منطقه‌ وسیعی است که در نزدیکی روستای «الفرافره» قرار دارد. صحرایی که خاک آن نشانی از زردی سرخی کویر ندارد و خاک سفید آن در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی را برای تماشای آن به مصر کشانده است.

درباره ما
پایگاه تخصصی هم هوا ، یکی از پر بیننده ترین وب سایت های ایران در زمینه رشته ورزشی کوهنوردی است که با داشتن مطالب ارزنده ،مکانی مناسب جهت افزایش اطلاعات و همچنین تبادل اطلاعات می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به کدام رشته علاقه دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 367
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 573
  • بازدید ماه : 573
  • بازدید سال : 28,004
  • بازدید کلی : 195,190